Avatar
Official Artist
Philip Ng
Action Director , Actor , Martial Arts, Wrestling or Boxing
1,343,871 views| 1,348  Posts

A True Professional…|一個真正的專業人士…|一个真正的专业人士…|真のプロフェッショナルとは…

To boost her popularity and create higher projected sales for her upcoming debut album, my good friend,Linda Chung, requested that I'd be the co-star (by that, I mean "real-star") in the music video for her new single, " 二人世界"(roughly translated as “Two Person's World”).  This was my first time performing in a music video and I was EXCITED, but as usual people on set mistook my excitement (and my innate professionalism) as annoying irritation…

 

I was simply letting Calvin (my good friend and hairstylist) understand the urgency of attaining instant handsomeness and making my hair beautifully radiant.

 

Looking back, I guess Calvin had every right to be a tiny bit annoyed, but I think plunging the back of his comb into my eye (minutes before I was required on set) was a bit over-zealous on his part...

 

I needed to lay down some ground rules before the cameras began rolling...

 

I don't remember teaching her that; she must have stolen an Ng Family Chinese Martial Arts Association t-shirt from me.

 

I really didn't have the guts to say anything after she landed that well-placed left hook to my jaw the first time around, but that doesn't stop me from superimposing a thought-balloon onto this picture.

 

Finally, it was my turn to show Linda what it means to be a professional.

 

The director was pretty demanding...

 

I'm pretty sure this shot wasn't included in the director’s storyboards...

 

But all the abuse I took was worth it! I took my pay check and immediately spent it on Soul Calibur IV!!!

 

In All Seriousness

In all seriousness, I like to give a big thank you to Linda and her record company for giving me an opportunity to appear in her music video.  Please pick up her debut album when it hits the stores next month, because if I can convince her and her record company that my presence in music videos are crucial to increased album sales, then I can acquire more sweet gigs like this one and be able afford both Street Fighter IV and Resident Evil 5 when they get released for my Xbox 360! | 我的好朋友鐘嘉欣,為了她最新單曲”二人世界”(被粗略翻譯成”Two Person's World”)的推廣流行度和更高銷量,要求我聯合主演(我的意思是,”真正的明星”)她這支MV。這是我第一次出演MV,我很興奮,但一如往常,劇組的人把我的 興奮(以及我天生的專業知識)誤解為討厭的挑剔…

我很容易就讓Calvin(我的好友和發型師)了解到快速讓我和我的頭發容光煥發、光彩照人的緊迫性。  

回頭想想,我認為Calvin有很多理由有點不開心,但他把梳子的反面插進我眼睛(幾分鐘前我還是劇組需要的人)卻有些過分熱心了…

在攝影機開始轉動前我需要講一些基本規則…

我不記得有教她這個,她肯定偷了我一件伍家國術會T恤

在她第一次就施了好一記左鉤拳在我下巴之後,我真的沒辦法說話,但並不妨礙我在照片上加一個思想的泡泡。

最後,終於輪到我給Linda展示什麽才是真正的專業人士。

導演相當苛刻…

我很肯定這幕戲沒有在導演的情節板上…

但我受的所有折磨都值得!我拿到酬勞,立即花在”靈魂能力IV”上!!!

認真的說

說真的,在此我非常感謝Linda和她的唱片公司給我機會出演她的MV。下個月她的首張專輯開始售賣,請一定要買。因為我能向她和唱片公司保證,我出現在MV中是唱片大賣的關鍵要素。那麽我就能得到更多象這樣的甜蜜演出,還能負擔起即將為我的Xbox 360發行的”街頭霸王IV””生化危機5”!| 我的好朋友钟嘉欣,为了她最新单曲”二人世界”(被粗略翻译成”Two Person's World”)的推广流行度和更高销量,要求我联合主演(我的意思是,”真正的明星”)她这支MV。这是我第一次出演MV,我很兴奋,但一如往常,剧组的人把我的 兴奋(以及我天生的专业知识)误解为讨厌的挑剔…

我很容易就让Calvin(我的好友和发型师)了解到快速让我和我的头发容光焕发、光彩照人的紧迫性。

回头想想,我认为Calvin有很多理由有点不开心,但他把梳子的反面插进我眼睛(几分钟前我还是剧组需要的人)却有些过分热心了…

在摄影机开始转动前我需要讲一些基本规则…

我不记得有教她这个,她肯定偷了我一件伍家国术会T恤

在她第一次就施了好一记左钩拳在我下巴之后,我真的没办法说话,但并不妨碍我在照片上加一个思想的泡泡。

最后,终于轮到我给Linda展示什么才是真正的专业人士。

导演相当苛刻…

我很肯定这幕戏没有在导演的情节板上…

但我受的所有折磨都值得!我拿到酬劳,立即花在”灵魂能力IV”上!!!

认真的说

说真的,在此我非常感谢Linda和她的唱片公司给我机会出演她的MV。下个月她的首张专辑开始售卖,请一定要买。因为我能向她和唱片公司保证,我出现在MV中是唱片大卖的关键要素。那么我就能得到更多象这样的甜蜜演出,还能负担起即将为我的Xbox 360发行的”街头霸王IV””生化危机5”!| 我が良き友 リンダ・チャンの人気UPと、もうすぐ発売される彼女のデビューアルバムの売り上げ予想の向上の為に、僕は共演者(co-star)として(つ まりホントのスターとして、だ)彼女のニュー・シングルのミュージックビデオ、"二人世界"(大雑把に翻訳すると、"2人の世界")に出演してくれないか と依頼された。コレは僕の初めてのミュージックビデオへの出演で、そりゃもう大興奮だったよ。しかしいつもの通り、撮影現場の人たちは、僕の興奮(と、生 まれながらのプロフェッショナル精神)を、イライラしてると勘違いしたようだ…

 

「なんで僕の言う事を聞かないんだ、2歳の時に鉄の棒に頭ぶつけでもしたのか?クスクス笑ってないでさっさと僕の髪をサイコーの見栄えに仕上げろよ!」

単にケルビン(僕のいい友達でヘアスタイリスト)に即効でハンサムに仕上げて髪を素晴らしく輝かせる緊急性について理解してもらってるだけ。

 

振り返ってみるに、もしかするとケルビンがほんのちょっとムカついたのも当然かもしれない。だからといって櫛の後ろっかわを僕の目に突っ込む(しかも撮影の数分前に)ってのは、彼にしてはちょっと熱心すぎたんじゃないかな…

 

「 2テイク以上かかってみろ、顔面に蹴り喰らうと思えよ!」カメラが回り始める前にローカル・ルールを説明しておく必要があったんだ…

 

彼女にこんなこと教えた覚えは無い。僕から 伍家国術會Tシャツを盗んだに違いない。

 

「さっさと巧い事演じろよ!僕のXbox 360が寂しがってるからな!!! 」いきなり彼女から左フックを顎のいい位置に喰らった後に何も言う勇気はないけど、しかし写真に吹き出しを挿入するのまでは止められない。

 

「 気を付けないとな。僕のとんでもないスバラしさは確実にカメラを爆発させる起因になり得るからな… 」やっと、 リンダに"プロフェッショナル"の意味を示すべき僕の撮影の番が来た。

 

「どこでそんなアホな真似覚えたんだ?!」監督は非常に要求が厳しかった…

 

こんなショットは監督のストーリィボードにはなかったと確信してる…

 

しかし酷い目にあった価値はあった!ギャラを貰って直ぐにそれで ソウル・キャリバーIVを購入!

 

In All Seriousness

ここからは真剣に: 冗談は抜きで。 リンダと彼女のレコード会社に、僕に彼女のミュージックビデオに出演する機会を与えてくれたことに感謝したい。来月彼女のデビューアルバム が発売されたら、是非手に取って欲しい。何故なら、彼女と彼女のレコード会社に、僕がミュージックビデオに出演する事がアルバムの売り上げを伸ばす重大な カギになる、と確信させる事が出来れば、こういうステキな仕事をもっと貰える訳で、それはつまりXbox360用の ストリートファイターIVバイオハ ザード5が発売されたら、両方買えるってことだからね!

almost 11 years ago 0 likes  111 comments  0 shares
Photo 94189
i loooovvvvve this game!!! you'll get addicted to it promise!!! :D
almost 11 years ago
Photo 43083
It's official .. You a gamin foo, Phil ^_~
almost 11 years ago
Photo 28042
The Director is demanding. Too funny.
almost 11 years ago
Photo 24273
You taught her when you were drunk!
almost 11 years ago
Photo 23048
I think you overestimate your awesomeness a bit :P
almost 11 years ago
Photo 45602
tried real hard to look for any change before and after hair n make-up...no difference! ur as cute and gorg before n after. =) and here i was thinking u cld only afford one game coz u have to pay them for putting u on the MV! =P tc n gb!
almost 11 years ago
Photo 122178
Updated!Oh,you're so cute!
almost 11 years ago
Photo 45240
that picture of you holding soul calibur 4 is priceless
almost 11 years ago
Default avatar
JS
lol, love the thought bubble!
almost 11 years ago
Default avatar
JS
nice hook!
almost 11 years ago
Default avatar
JS
aw Linda sounds like a lovely girl. Ooh Resident Evil 5 is already scheduled for release in 2009, cool, I'll just have to cave and get a PS3 for it, That's one storyline I refuse to miss the continuing episode! I had no idea it was getting released so soon.
almost 11 years ago
45862083 0af2fd4d5d
laying the smack down...
almost 11 years ago
45862083 0af2fd4d5d
go Calvin!
almost 11 years ago
Photo 37095
very cute!! :)
almost 11 years ago
Img1473666196092
i really like how Calvin tried to stab your eye.i mean it was awesome. Hee
almost 11 years ago
Photo 122438
LOL, you are really talented in thought bubbles..Pretty cute!
almost 11 years ago
Photo 23632
you really do have the best blog. awesome!!!
almost 11 years ago
Photo 126846
hi philip, u are so lucky to be in her mtv! linda is a rising star.... did you act as the boyfriend in the mv? how about in real life, were/are both of you an item? hahah
almost 11 years ago
Photo 23833
awesome post. hahahahha
almost 11 years ago
Photo 126165
yo... Linda... I like her especially the one her latest tvb drama "ka hou yue yuen". interesting duh....... haha..... phil, u blog is real funny...
almost 11 years ago
Photo 24672
Any martial arts scenes in the MV?
almost 11 years ago
Redgate profile
LOL...before I saw the buble, I thought that you were pointing at some big zit that had popped up... oops, glad it wasn't, lol...
almost 11 years ago
Photo 37737
haha thats very cute! n now I cant wait for her MV!
almost 11 years ago
Redgate profile
Congrats, very cool! Though any shot of it being available in US? [shakes head in doubt...]
almost 11 years ago
Photo 121781
HAHA Phil you crack me up big time!
almost 11 years ago
Photo 31534
wow~ X box!! Is it new game??
almost 11 years ago
Photo 5614
hahaa... still getting the hit in the face? hahaa... =X
almost 11 years ago
Photo 31534
looking forward to this music video:)
almost 11 years ago
Photo 5614
HAHAA!!!!!!~ =) fun blog!!! ;)
almost 11 years ago
Rosanne
Philus ~ just show your true self my boy !! Be real !!!!
almost 11 years ago
Photo 31759
OH~ I think i will see you always on TV soon..LOL~
almost 11 years ago
Photo 31546
Your T shirt so GREAT.. 偷心喔?!HAHA~ & We must go to karaoke just for this MV ~lol = ]
almost 11 years ago
Yummy
Glad to see you're keeping your priorities straight, Philip. Work is important, but so is protecting the universe from zombies, evil wizards, invading hordes and other assorted baddies ;) "You WIN!" (Can someone make sure the video finds its way to YouTube so your poor, deprived AnD family members in the states can see too?)
almost 11 years ago
Photo 1967
Yes, I saw a whole bunch of pics on Linda's photo album. I'm sure had you not been filming, the tabloid would have loved those shots!
almost 11 years ago
Jrs 8c 1405439596528
Oh, Philip! You ask him the impossible! ;-P
almost 11 years ago
Photo 41934
I love little glow of power and awesomeness that the game exudes that vaguely resembles the glare from a camera flash. Clearly it does this naturally and is not photoshopped at all...
almost 11 years ago
Photo 37783
kaka..i cant wait to watch that MV...
almost 11 years ago
Photo 1831
you're so funny. I hope you can get more jobs to afford video games. lol
almost 11 years ago
Photo 120733
Can't Wait For watching this MV haha good hair style and tshirt hehe =) Soul Calibur IV !!!!! whoaaa ^^
almost 11 years ago
Photo 72105
Wow Phil..it seems like that Ng Family Chinese Martial Arts Association T-Shirt always gets the best of you =) LOL Hope you have fun with SoulCalibur IV =)
almost 11 years ago
Default avatar
Maybe all your fans on AnD can sign a petition demanding that you be cast in more music videos. I wonder if we would be able to see the mv on youtube.
almost 11 years ago
Zuzu 49 nec 1543
Nice forme!!Good job Linda!
almost 11 years ago
Photo 23083
You are the consummate professional. I don't know hoe you can stand to be around so many amateurs! haha. and forget soul caliber. Try Chocobo's Dungeon!
almost 11 years ago
Racewong
oh dun pretend to be manly and all phill..... we can all read you like a book !!
almost 11 years ago
Racewong
In da FACE ! Good One Linda !!
almost 11 years ago
Rottendoubt a4 patrick
hahah this pic is too cute!
almost 11 years ago
Rottendoubt a4 patrick
is that the one with darth vader in it?
almost 11 years ago
Photo 121629
原來你同鍾嘉欣也那么熟阿·~~
almost 11 years ago
Photo 123420
so cute it seems like u are in favor of thought bubbles hehe
almost 11 years ago
Andyon
I'll take yo' ass back to school, son. btw....nice pony. Muahahahahah!
almost 11 years ago
Photo 47706
Hahaha cuteeee pictures! I'm in Linda's hometown right now...BC HOLLA! PS- cute count #3 from me lol...keep counting!
almost 11 years ago
Photo 67318
Hahaha..so cute u are..nice pic!!! ^^
almost 11 years ago
Photo 121629
你D衫好靚 偸心集團 哈哈哈
almost 11 years ago
Photo 36980
An entertaining entry as always! I was thinking you might want to prepare your jaw for a few more hard knocks once Linda reads this but I got to the end and saw you'd managed to find the "ego off" button. lol
almost 11 years ago
Photo 125937
Aha ,Phill,I have to say that U R so lovely~ haha~~~ U can use PhotoShop well~ Haha~~ Lovely guy.....
almost 11 years ago
Photo 89123
haha~~~ Linda is so cute! And...what're you doing? So angry?o(∩_∩)o...
almost 11 years ago
Photo 52039
哇,好期待啊~ 看你的电影的时候,你总是在武术. 呃..在MV中,会是什么样子呢? 呵呵,支持大哥哥 and Linda (o*_*o)
almost 11 years ago
Photo 121845
ahahaha! i think i need one of those ng family chinese martial arts association t-shirt :P
almost 11 years ago
Photo 31879
我去看看
almost 11 years ago
Photo 143423
watched the MV....so nice~~
almost 11 years ago
Photo 143423
the words in the speech bubbles are quite funny~~~
almost 11 years ago
Photo 143423
are you in the "two person's world" MV??? howcome i didn't c
almost 11 years ago
Photo 143423
the expression kinda funny
almost 11 years ago
Photo 101019
似乎你被好多人打过 +_= 哈哈~ 钟嘉欣,我都几中意哦,你唔讲我都唔知距会出唱片添,嗯,我会留意噶啦~ 由此可以肯定你嘅宣传效果,呵呵~
almost 11 years ago
Photo 19134
hahaha great pictures with the cheeky bubbles~! i bet you had a very great time filming the MV with such sweet girl =) can't wait to check out her new mv and album~
almost 11 years ago
Photo 143423
oh k~~~~ now i'm not that bemused
almost 11 years ago
Photo 143423
Resident Evil 5 coming out???didn't know that~~~but RE is really cool~~~ looks like you're a video game maniac~~~~
almost 11 years ago
Photo 143423
quite a hurtful comment~~~lol
almost 11 years ago
Photo 143423
are you too over-confident??lol
almost 11 years ago
Photo 143423
it looks like you're saying.... don't mess with me~~~lol
almost 11 years ago
Photo 143423
do you put the words in the speech bubble by urself~~~~hmm..impressive...quite funny~~
almost 11 years ago
Photo 23907
looks like a lot of fun ~ can't wait to see the mv!
almost 11 years ago
Photo 31454
my roomate just bought this too i made a character replicating my gf. looks exactly like her but with voldo's moves. fucken tight. dude ur captions are fucken funny
almost 11 years ago
Photo 41044
wooooo make sure you let us know when the video comes out. and yes your presence in this mv is crucial hahahahahahaha XD.
almost 11 years ago
Photo 23799
still... you're a lucky guy! hahaha... lol.
almost 11 years ago
Photo 23799
i played SOUL CALIBUR 4 ALL WEEKEND... even blogged about it just now!!! hahaha... who's your fave character? have you created your customized character yet??? =)
almost 11 years ago
Photo 42904
sure, will buy the video for helping you to get another one. haha seriously, i look forward to seeing it!!
almost 11 years ago
Photo 113476
linda so skinny
almost 11 years ago
Photo 34314
你好像很爱玩游戏哦!
almost 11 years ago
Photo 142896
Wow. your nutso lol. not in a bad way though. lol
almost 11 years ago
Vannesswu
where can i pick up an album?
almost 11 years ago
Photo 128929
你好象``对这个美女 有点意思? 是不是这样? 哈哈
almost 11 years ago
Photo 42825
haha sure...will do
almost 11 years ago
Photo 125764
Great!
almost 11 years ago
Photo 54256
hahahaa .. I just watched at all of your pictures and had a really good laugh, this one is my favorite, because its the same what I always do when I get paycheck.. getting some game or new dvd. take care :)
almost 11 years ago
Photo 126004
NIC, it's cool~~~~~~~~~ 你太帅你了
almost 11 years ago
Photo 137884
u r so Q~~~~
almost 11 years ago
Photo 21512
apparently u n linda r in the news again. u guys are dating for 1 yr already?! wat wat! ;0) <><
almost 11 years ago
Photo 31217
hi,philipng, how can i join 伍家國術會,i want to study some 伍家拳,?
almost 11 years ago
Photo 34973
Is this album already release? I tried to find it but didn't. I really want to see you in a MV! :P
over 10 years ago
Photo 64240
wat a gamer! hah, but i totally think your thought balloons are funny
over 10 years ago
Photo 38084
The way you approached her in a demanding form, with the finger in the face, careful phill she might of bit it off, some of these chicks are hard man, And that one looked mean MAN! and yes i know you love you precious x box 360 carefull she might sneak into your room and take it while your sleeping. keep an eye out she will come to take your baby! lol cya phillip.
over 10 years ago
Photo 35412
Soul Caliber rocks! I just got mine, and spent it on the DVD of Yuen Biao's Iceman Cometh :P:P:P
over 10 years ago
Photo 278721
lol that is funny / go linda go linda
over 10 years ago
Photo 278721
lol how funny
over 10 years ago
Photo 129962
Wow ! Its Race hehe!! Hey Linda did u make this?
over 10 years ago
Photo 129962
Haha!! Its Linda Girl Power :P Go Linda !! Boys can't beat Girls power :P
over 10 years ago
Photo 129962
Haha!! 好好笑呀!! Did You make this from Photoshop? Hey Philip you should have bring your Xbox and play there XD
over 10 years ago
Photo 129962
haha!! Linda looks Tired ~
over 10 years ago
Photo 129962
Rosanne ! lolz haha Linda looks more like playing :P Go Linda :P
over 10 years ago

About

Learn More

Location (City, Country)
Hong Kong
Gender
Male
Member Since
June 5, 2007
Languages Spoken
English,Cantonese

Philip Ng on Social Media