Avatar
Sono Kumagai
524,789 views| 3,716  Posts

Photos View More

Latest Updates

Chap Goh Meh, marks the end of Lunar New Year celebration...

half an hour more and no more Ang Pau (red packets)...

lol...it's not about the money, it's the fun being young and single...must enjoy the thrill of receiving red packets...don't know how long this will last...

our own custom at home is that those who aren't married, regardless of their age, will get a red packet as a symbol of good luck...

i'm currently indulging myself with Chocoholic, a type of donut flavor...Read more

over 11 years ago 0 likes  8 comments  0 shares

speed test on the last day of CNY celebration?

saw a number of people were doing this...

so how fast are my fingers?

well, i think typing sentences that make sense will make the typing faster...

69 wordsSpeed test

over 11 years ago 0 likes  3 comments  0 shares

another sad news: Lydia Shum (1947 - 2008)

not sure about you guys, but i think i've seen her on TV ever since i could remember...

the infamous Fei-jie...

though it was known that she has been suffering from illnesses, but didn't think we'd lose her so soon...

today, another great entertainer is lost...

condolences to her family and all her fans...

may your soul rest in peace, Fei-jie...

you will be missed...

over 11 years ago 0 likes  13 comments  0 shares

應酬...?! entertain...?!

咩係應酬...請解釋俾我聼...

無論你信唔信都好,人日日都0係應酬緊他人...

為咗自己好,為咗討好他人;俾自己一條生路,等他日好相見...

世界越來越虛僞,人係自私唧生物...適者生存,人不虛僞枉生存...

可能你唔會完全支持我所講唧耶,不過好多時候,人都係身不由己...

其實,身由不由己,完全睇自己...

你唧底綫係幾多?

want some feed back, so i'm doing this in dual language...

what's entertaining, i.e. the act to entertain someone...do explain your thoughts...

no matter how you see it, we humans entertain each other everyday...in a way...

for our own good, to please others; so that we have some extra ...Read more

over 11 years ago 0 likes  8 comments  0 shares

just checking in...Happy Valentine's Day all~

just checking in! my last blog was a week ago, so i'm blogging to tell y'all i'm alright, still in one piece...will recap on my CNY on the last day...i think i'm gonna take half day's leave on that day... to cover for my 1st & 2nd (working day) CNY...

Read more

over 11 years ago 0 likes  10 comments  0 shares

tsk tsk tsk...Rat Year!!

I'M STILL ALIVE!!!

HIP HIP HOORAY!!! the year of the boar is over!! i have sailed through it~ nothing too major went wrong the past year...not on me that is...there were changes around me and affecting me...but i'm still in one piece! gotta be thankful for that...

another 11 years to worry about the next cycle...been worried sick about being 24 and not sure whether i'll get through the year safely...a friend and her boyfriend were hypnotized and robbed when they were 24, then a couple of months later, the ...Read more

over 11 years ago 0 likes  6 comments  0 shares

哈哈~ 兒啊!在外要保重啊!

今天算是個多姿多彩的一天...

車電池死了...走路出去搭巴士,隔壁的小黑(狗狗)一路相伴,好像害怕我會被其他的狗兒欺負...

搭巴士,應該有兩年沒搭了...還好,他只收我六毛錢!

到了辦公室,有輕微流汗...不過早晨的一些運動對身體是不錯的!

我的經理回鄉了...好多信件要我處理...怕怕!

然後,電話響起來...日本人的語調...日文英文參半的對話...客人還是決定親自來詢問旅遊配套...

同事說我們不能接登門而來的生意,只好把客人帶到我們凱悅酒店裏的銷售櫃檯,原因無他,凱悅酒店櫃檯是最鄰近的銷售櫃檯...

表哥打電話來問我的車電池是不是有毛病?哎...我早上已經叫我的朋友處理了啦!結果表哥說他幫我處理,把朋友的取消!好嘛好嘛...我還有客人要照顧呢!不跟他多講,他想怎樣就怎樣...

午餐 兒子來找我吃飯...

放工,跟同事的車回家...她老公還沒忙完,所以就等著等著...後來就變成同事的姐姐來載我...Read more

over 11 years ago 0 likes  0 comment  0 shares

20k into rat year =)

yay!! thank you for all the support and love i'm receiving from everybody in AliveNotDead.com!!

i'm really happy to be a part of this great big family, and getting to know everyone from all around the world has truly been magnificent~ i have learn so much from reading your blogs and comments...

wishing AliveNotDead.com to prosper in 2008 and years to come!! have a great "rat"atouille year!!

over 11 years ago 0 likes  5 comments  0 shares

ain't too bad...

today, a Japanese guest called to inquire about Mulu tours...

i think he can speak pretty good English, but maybe he just didn't dare to...so they passed the line to me...again...

i made a mistake by telling him to come to the office because he said he wanted to talk face to face since i can slightly speak Japanese...well, i've never encountered things like this, but actually our office can't do bookings for walk-in guests...

colleagues advised to divert him to our Sales Counter at Hyatt Regency Kinaba...Read more

over 11 years ago 0 likes  1 comments  0 shares

3 wise men...

well...sorta the idea...

my car alarm jammed, when i tried to start the engine, the alarm went off...i don't even use the alarm anymore...the remote is sorta dead, i just manually lock the car...who would wanna steal my old car anyway...

odd...the alarm jammed...(later i learned from son that my car battery's probably gonna be dead soon) and i was like...which car's alarm went off? there were 3 guys standing 2 vehicles away, chatting, waiting for ...Read more

over 11 years ago 0 likes  1 comments  0 shares

About

Learn More

Languages Spoken
english, cantonese, mandarin, japanese, korean, malay, hokkien
Location (City, Country)
Malaysia
Gender
Male
Member Since
January 7, 2006

Sono Kumagai on Social Media